Dam tot Dam – Week 10 & 11

Dam tot Dam – Week 10 & 11

Twee weken geleden schreef ik over mijn hardloopdip. Hoe staat het inmiddels met mijn trainingen? Gelukkig heb ik vaker gelopen dan een blog geschreven. Echter wel veel minder dan mijn oorspronkelijke schema aangaf. Ik ben blij dat de Damloop eindelijk in zicht is, dan is het lopen straks geen moetje meer. Stiekem vind ik het ook wel erg spannend…

Ben ik er wel klaar voor? Mag ik al dromen over de finishlijn?sam_0215-joyce

Read more

Ben jij een controlfreak? Over FOGO en balans

Ben jij een controlfreak? Over FOGO en balans

Een paar jaar geleden had iedereen nog last van FOMO: the fear of missing out. Niets willen missen zou oa. een gevolg zijn van social media. Al die gezellige feestjes, je vriendinnen die de coolste foto’s plaatsten, en jij die zonder wijn thuiScreenshot (18 augs zit. Misschien toch nog maar even de stad in om een dansje te wagen?

Inmiddels zien we op social media slechts af en toe hamburgers, kratten bier en dronken mensen voorbij komen. Tuurlijk, het ligt er ook een beetje aan wie je volgt. Gezond eten is hip, en trainen nog hipper. We vinden een gezonde levensstijl steeds belangrijker, een fit lijf een mooi gevolg. Maar hoe ver gaan we hierin? Read more

Dam tot Dam – Week 6

Dam tot Dam – Week 6

Beter laat dan nooit zeggen we maar weer eens, hier mijn update van trainingsweek 6.

Maandag
Nadat ik mij vrijdag onhandig heb verstapt gaat het nog niet echt beter. Ik dacht dat het wel meeviel en had dan ook verwacht vandaag weer te kunnen lopen. Echter na een dag werken gister en vandaag kom ik s’avonds thuis met een dikke pijnlijke enkel. Niet echt wat ik had gehoopt! Ik geef mezelf dan ook een verplichte rustdag. Uiteraard weet ik dat het slimmer is om niet te lopen, maar ik vind het lastig me niet aan mijn schema te houden. Mijn collega drukt mij nog even op het hart dat ik alleen maar meer kapot kan maken en dat een weekje rust echt niet zo slecht is. Read more

Samen sta je sterk

Samen sta je sterk

In het verleden ben ik eerder al eens wat kilo’s afgevallen. Op dat moment was dat best wel erg nodig, en daar putte ik  dan ook mijn kracht uit. Toch is het echt niet altijd makkelijk geweest. Eerlijk is eerlijk, mijn vriend kan alles eten zonder aan te komen. Voor hem niet altijd ideaal, voor mij voelt het compleet oneerlijk. Ik mezelf ´uithongeren´ zonder enig effect, hij chips eten zonder effect. Eerder ging het ongeveer zo, maar nu zeker niet meer…

Read more

Dam tot Dam – Week 5

Dam tot Dam – Week 5

Maandag
Mijn wekker gaat en het liefst wil ik me nog een keer omdraaien. De hele ochtend voel ik me niet uitgerust. Ik vraag me af of het komt omdat ik slecht heb geslapen of dat ik te weinig heb gegeten. Met die warmte is het soms lastig om in een diepe slaap te komen en genoeg tot rust te komen. In overleg met mijn MBMP coach besluit ik ook wat extra koolhydraten te nemen op trainingsdagen. Hij geeft aan dat mijn lichaam wel genoeg brandstof nodig heeft en ik weet dat hij gelijk heeft. De laatste tijd voelde ik me soms erg energieloos na de trainingen. Hoewel ik het best spannend vind om meer te eten voel ik me wel goed bij het idee dat ik waarschijnlijk meer energie zal hebben. Mijn macro’s houd ik het zelfde maar de komende week zal ik voor mijn training een banaan extra eten en na mijn training ook een maaltijd (binnen mijn macro’s) inplannen. Ik zal kijken hoe mijn lichaam hier op reageert. Read more

My Body Mind Plan

My Body Mind Plan

Zoals sommige van jullie waarschijnlijk wel weten, ben ik in april begonnen met My Body Mind Plan. Nu ik zo lekker aan het sporten ben kan mijn voeding natuurlijk niet achter blijven. MBMP is een online coachingsprogramma wat je door middel van voeding, training en gedrag zes maanden lang begeleid in het behalen van je doelen.

Eerder ben ik zelf al een aantal kilo’s kwijt geraakt, maar vaak ging dit gepaard met hongergevoel en gebrek aan energie om (veel) te sporten. Dit keer kies ik niet direct voor de kilo’s maar ben ik op zoek naar een balans tussen voeding en beweging.

‘Ik wil graag wat centimeters kwijt raken. Ik ben niet gefocust op een bepaald gewicht maar zou wel graag mijn vetpercentage willen verlagen en strakker worden. Ik wil me fit en goed in mijn vel voelen.’

Benieuwd naar MBMP en of het mij heeft geholpen mijn doelen te behalen? Lees hieronder meer!  Read more

Dam tot Dam – Week 4

Dam tot Dam – Week 4

Maandag
Het is warm vandaag, volgens mijn weerapp nog 27 graden. Ik besloot gisteravond al mijn run s’avonds te plannen, merkte eerder dat mijn darmen dan rustiger zijn. Na twee meter zweet ik al en voor mijn gevoel wandel ik bijna. Toch gaat mijn tempo langzaam nog ietsje omhoog. Meer vraag ik niet van mijn lichaam vandaag. Ik loop een heerlijk rondje langs het water, wat terrasjes en door de wijk. Ik zie mensen buiten zitten met een wijntje en ruik hier en daar een barbecue. Tja, ik heb het weekend al genoeg gegeten en gedronken. Nu weer even terug in het gareel. Ik loop zweterig terug naar huis en voel mijn heup weer een beetje. Voorzichtig aan de rest van de week… Read more